Maak van je website je beste verkoper!

Maak van je website je beste verkoper!

Nog steeds spreken we bedrijfseigenaren met de vraag: "Ik wil een nieuwe website". Onze eerste vraag is dan: "Heb je er al een?". In de meeste gevallen is dat zo. We bekijken we website, klikken naar verschillende pagina's en vullen een formulier in. Yep! Het formulier komt binnen. Dus stellen we de vraag waarom ze een nieuwe website willen.

Een 'nieuw behangetje'

In het gesprek blijkt uiteindelijk dat ze eigen alleen een update van de site willen. Even opfrissen naar een moderner design, meer passend bij deze tijd. "Aahhh, een nieuw behangetje dus..." Het verhaal dat we dan vertellen zet ze dan meestal wel aan het denken:

Stel je hebt een slechte verkoper in dienst

Stel je hebt dus een slechte verkoper rondlopen. Wat denk je? Als we hem een nieuwe lease auto geven, zal 'ie dan meer gaan verkopen? Nee, daar is vrijwel iedereen het wel over eens. Als we nu de website zelf zien als de lease auto en de content als de verkoper. Inderdaad! Die nieuwe website gaat dan ook niets meer voor je doen als de oude website. Met andere woorden: het is prima om de 'look and feel' van de website aan te pakken, maar je zult tijd en energie moeten steken in het maken van betere content, die aansluit bij de zoekvraag van je potentiële klant. Doe je dat niet? dan negeer je eigenlijk die informatiebehoefte van je potentiële klant. Dan is het toch ook niet vreemd dat 'ie jou negeert?

Help ze kiezen voor jou

Als je diensten verkoopt of producten die je niet even in een online winkelmandje koopt heeft je content eigenlijk twee taken: 1) geef het best mogelijke antwoord op de zoekvraag die je bezoeker van de pagina heeft en 2) help 'm kiezen voor jou! Die bezoeker kent je nog niet. Je moet nu alles geven wat 'ie nodig heeft te kunnen drukken op de knop. Je moet dus alle mogelijke bezwaren die je bezoeker kan hebben, wegnemen. Doe je dat niet, dan is er een blokkade om op die knop te drukken. Hij kent je nog niet, dus zorg dat je hem helpt te kiezen voor jou. Concreet: duw op de knop. Formulier is ingevuld of de 'Call me back' is ingedrukt enzovoort.

Zó maak je wat ons betreft van je website je beste verkoper. Zoek een een website bouwer die zo met je meedenkt? Neem dan eens contact op met Internet Marketeers!