Waarom zijn kleuren zo belangrijk voor een logo?

Waarom zijn kleuren zo belangrijk voor een logo?

Weleens nagedacht hoe belangrijk kleuren zijn voor een logo? Iedere kleur heeft een betekenis en staat ergens voor. Door op een slimme manier om te gaan met kleuren in je logo, kun je als bedrijf precies die boodschap overbrengen die je voor ogen hebt. Heb je jezelf weleens afgevraagd waarom heel veel foodbedrijven eigenlijk de kleur rood gebruiken in hun logo? Hier krijg je namelijk honger van! Welke kleuren jij het beste kunt gebruiken voor jouw logo? Je leest het hieronder!

Wat wil je uitstralen?

Actief in de financiële branche? Dan is het belangrijk om met je logo vertrouwen en rust uit te stralen. De kleur blauw past hier uitstekend bij. Mensen denken namelijk bij de kleur blauw aan  onder andere lucht en water. Hier worden ze vervolgens kalm en rustig van. Als je als financieel bedrijf kalmte, rust en vertrouwen uit wil stralen, is blauw dus de ideale kleur. Het is dan ook niet zo gek dat bijvoorbeeld juist American Express de kleur blauw voor zijn logo gebruikt.

Welke kleur kies jij voor je logo?

Wil je een logo dat energie en kracht uitstraalt? Dan zou je kunnen kiezen voor de kleur rood. Naast kracht en energie staat deze kleur ook bijvoorbeeld voor passie en liefde. Heb je een creatief bedrijf, zoals bijvoorbeeld een marketingbureau? Dan is de kleur geel juist weer ideaal, deze kleur staat namelijk voor creativiteit en positieve emotie. Oranje staat juist weer voor gezellig, groen natuurlijk voor de natuur en duurzaamheid. Naast deze kleuren, zijn er natuurlijk nog veel meer kleuren waar je uit kunt kiezen. Voor welke kleur je ook gaat, zorg er altijd voor dat deze aansluit bij de boodschap die je als bedrijf uit wilt dragen met je logo. Voor welke kleur ga jij?

Kies voor een professional

Wil jij je logo laten ontwerpen? Dat is een verstandige keuze, hiermee kies je namelijk voor de professionele weg, iets wat je logo ook verdient. Naast het gebruik van kleuren, kijkt de professionele logo-ontwerper naar nog veel meer aspecten. Een ontwerper zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat je logo tijdloos is, herkenbaar is en bovendien ingezet kan worden voor meerdere promotiedoeleinden. Het laten ontwerpen van je log is een investering die zichzelf gegarandeerd terugverdient!